söndag 13 februari 2011

Utgång

Usch, igår kväll var sista kvällen som jag någonsin kommer att spendera på en nattklubb i Västerås. Jag är dock inte bitter över de hundra spännen jag lade på inträdet, nej tvärtom! Igår kväll insåg jag att jag nog blivit vuxen, och det var en riktigt skön känsla! Jag finner absolut inget nöje i att gå ut längre och spenderar hellre kvällen ensam med en bok istället för att trängas på något svettigt etablissemang knökfullt med skabbiga drägg.

När jag kom hem (efter att ha bevittnat en apfull fjortis skrikandes krypa omkring i snöhögen utanför coop) fortsatte min rannsakning av mig själv. Kvällens händelser satte igång en snöbollseffekt där jag efter några timmars funderande kom på att jag inte har något att noja över. Varför är jag så rädd för saker och ting? Varför kände jag senast i veckan nästan dödsångest inför eventuellt sommarjobb? Varför skulle jag INTE klara av det? Jag är lika bra som alla andra!

Jag förstår inte att jag inte insett detta tidigare. Tack alla som söp skallen av sig i Västerås igår kväll, tack, du stupfulla man 50+, som rullade runt som en skalbagge på rygg utanför Bankiren! Och tack du kille i 20-årsåldern som gjorde reklam för svarttaxi vid bankomaten! Ni fick mig alla att inse att jag är en fullvärdigt människa på en någorlunda hög civilisationsnivå!

4 kommentarer:

Dani in the World sa...

hahahahahah... ojoj.. vad man missar när man inte går ut med er :) nästa gång filmkväll istället eller? Men vi måste gå ut i London...

Emilie sa...

Amen!

Haha. Låter nästan som att Västerås är snäppet värre än Gävle en lördagkväll. Ibland kan jag också titta mig omkring och bli sådär less på hela skiten. Och du har rätt, varför måste man tycka att det viktigaste är att gå ut och dricka varje helg? Jag har tack och lov inte känt att det är ngt fel med att stanna hemma ibland... Glad att det finns fler som tänker så! ;)

.... sa...

Dani: London är jag beredd att ge en chans, om inte ens det underhåller mig är jag beredd att erkänna mig som nybliven tant!

Emilie: Västerås är en sunkig skitstad, så ja, det är nog mer än snäppet värre än Gävle (Som är en mkt fin stad btw)!

Henriette sa...

Jag skulle vilja påstå att du tillhör de ca 5% av befolkningen som faktiskt har något att komma med! De allra allra flesta är ju faktiskt inte så mycket att hänga i julgranen (ju fortare man inser det, desto bättre), så jag ser ingen som helst anledning till att du INTE skulle klara av det du bestämmer dig för att göra! You go girl! :)