tisdag 22 februari 2011

Shampoofritt, uppdatering, dag 29

Tja, tänkte det var dags för en uppdatering angående mitt hår.

Jag har nu tvättat håret med bikarbonat och vinäger tre torsdagar i rad. Ska nu försöka trappa ner lite även på det och köra mer med vinäger mellan tvättningarna. Tycker faktiskt att vitvinsvinäger var något bättre än äppelcidervinäger. Visst, när man tar i det i blött hår luktar man som lodisarna utanför systemet, men vad fan, det är det värt! Och när håret är torrt försvinner lukten.

Jag borstar igenom mitt hår ordentligt några gånger i veckan med en svinborst. Håret känns riktigt mjukt efter det.

Har upptäckt att håret är mycket mer samarbetsvilligt och ligger bra utan att jag håller på med en fön och rundborste och sånt skit. Har inte heller haft någon konstig morgonfrisyr på ett par veckor. Kan i princip gå ut direkt efter jag vaknat och se helt ok ut i håret... haha!

Något mer roligt är att håret blir ordentligt lockigt om jag låter det självtorka efter dusch.

Tänker ju inte direkt börja med shampoo igen :P

Nu ska jag gå ut och posta ett halsband. Sålde faktiskt något inatt efter en månads total torka! Tjohej!

2 kommentarer:

Rossa sa...

Oliv olja är även bra för håret om du vill har ännu mer glans :-) Det gjorde jag förut som visade sig att mitt hår var otroligt svartfärgade än vanligt :-P

Rossa sa...

http://www.lauritz.com auktion hemsida...