söndag 27 februari 2011

Det här är en av mina dåliga sidor:

Jag sitter nu och skriver lite på uppsatsen som är i maj. Såhär gör jag jämt, har något annat jag borde prioritera men fastnar istället för framtida projekt.

Hur som haver så tror jag att uppsatsen kan bli bra. En förutsättning är dock att jag lyckas med att INTE kollra bort mig själv i kulturteoridjungeln. Jag tänkte nämligen försöka tampas med postmodernism i ett avsnitt. Det kan med andra ord gå helt åt skogen! Då kanske det är bra att jag börjar i tid ändå...

Börjar bli mer och mer sugen på att ta mig an magisterkursen i konstvetenskap. Jag blir lite putt över att man måste läsa ett år teori och akademisk engelska (hualigen!) innan man får böja med uppsatsen. Jag vill ju börja direkt!!! Har ju skitbra ämne som måste behandlas snabbt innan nån annan tomte snor min idé!

1 kommentar:

Rossa sa...

Faktiskt Madde om du har idéer så skriv upp eller så börja du att skriva på din uppsats för att:

1. Du tycker det är kul.
2. Du är j'vligt bra.
3. Ämnet är nytt.

Go for it!! F-n att det inte finns nobelpris inom modevetenskap.