måndag 21 februari 2011

Sommarkurs?

Ja, eftersom vi alla vet att helvetet lär frysa till is innan jag får jobbet jag sökte så tänker jag nog istället ta en sommarskurs. I konsthandel. Tydligen är det den enda kurs som ges på konstevetenskapen i sommar. Men det blir väl bra? Då vet jag var jag ska investera alla mina kommande miljoner sen i framtiden!

Har också börjat fundera på vad jag ska göra nästa år. Jag har lite panik över att sluta plugga. Jag vill ju absolut inte gå ner till arbetsförmedlingen och få veta att "Jag borde utbilda mig inom städ" igen :C då kan jag ju lika gärna bli lodis på en gång. Samma sak om jag går ner dit och de vill se mina gymnasiebetyg "Bara för att kolla" igen. Wtf...

Inatt när jag inte kunde sova gjorde jag istället en liten planering över, eh ja, hela mitt liv.

Höst 2011 - Praktik på något roligt ställe. Känner att jag måste välja rätt plats här...

Vår 2012 - Försöker få praktikplats i Västerås med bidrag från arbetsförmedlingen (Vill ge stan EN chans till, sen jävlar drar jag)

2012-2015 - Förhoppningsvis något slags jobb någonstans i Sverige.

2015 - 2020- Tillbaka på universitetet, ta en magister i konstvetenskap. Jag har fnulat på ett tänkbart ämne i några månader faktiskt. Tänker dock läsa in mig som fan i ämnet innan jag börjar kursen. Jag hoppas ingen redan skrivit om det. Det finns också risk att en person jag kände på konstvetenskapen väljer ämnet eller liknande. Hoppas jag hinner före isåfall. Känner på mig att det skulle kunna bli hur bra som helst, ja, snudd på revolutionerande, om jag hittar rätt material... !

2020-2025 - Något slags jobb igen?!

2025-2030 - Doktorsavhandling i konst? Eller? Fyfan vad läskigt. Förhoppningsvis har jag mognat lite vid 45. Förhoppningsvis

30- och 40-talen - Arbetar på någon högskola. Jag vill bli en såndär rolig lärare som folk kommer ihåg XD

Perioden 2025-2050 - Får gärna se lite annorlunda ut, om jag lyckats skaffa mig ett jobb jag trivs med lär jag ju inte sluta för att gå tillbaka till universitetet igen. Även om det skulle vara en fruktansvärd tillfredställelse att skriva en avhandling så lockar det inte i nuläget... Och jag tvivlar på att mina språkkunskaper räcker till en hel bok... Hah! :P

2050 - Går i pension. Vid det här laget vill jag verkligen ha lyckats anförskaffat mig en fin liten lägenhet i stan (inte en aning vilken stad) och ett mysigt litet torp på landet. Jag känner att jag någon gång i mitt liv vill ha en egen kompost och en möjlighet att odla egna grönsaker. Det skulle vara riktigt najs. Torpet kanske jag kan köpa efter att ha sålt en tavla med vinst på cirka 1 miljon? (tack sommarkursen 2011!)

Ja, det var väl det. Fan vad tråkigt det ser ut nu när jag läser det. Jag hoppas verkligen att åren kommer vara fyllda av diverse konstigheter för att liva upp stämmningen lite. Eller hoppas, det vet jag ju att de kommer vara. Jag är ju en riktigt idiotimagnet så det kan inte slå fel :D

Inga kommentarer: