lördag 2 oktober 2010

The Witches

Såg den gamla äckelfilmen "The Witches" igår, så jäkla bra! Läste säkert boken ett tiotal gånger när jag var i tioårsåldern och blev lika äcklad varje gång av häxorna och deras mordiska planer.

Filmen var dock inte lika skrämmande nuförtiden, Anjelica Huston är ju bara för skön som the Grand Witch! Noterade för första gången att filmens första kvart är inspelad i Bergen och kände lite stolthet över att Mai Zetterling, mormor eller farmor i filmen, kommer från Västerås. Haha! :D

Nästa gång jag klipper min lugg vill jag ha min frisyr precis som storhäxan!

Photobucket

2 kommentarer:

Emilie sa...

Det var en av mina favoritfilmer när jag var liten! Visste inte att den var baserad på en bok.
Kommer fortfarande ihåg hur äcklad jag blev när de visade sina "riktiga" ansikten... :X

.... sa...

Ja, det är väl Roald Dahl som skrivit den, eller så minns jag fel! Första boken jag läste själv. Fin start! XD

Det är nästan spyvarning på scenen där de tar av sig masken... :C