lördag 2 oktober 2010

Produktiv vecka?

Nej, inte direkt!

Efter att endast haft lektion på måndagen så spenderade jag resten av dagarna med att:

Ta reda på hur toaletterna såg ut innan mitten av 1800-talet. Första spoltoan blev utskrattad! :C
Forska i tandborstens historia. Kom i början av 1700-talet från Kina. Före det använde man tandpetare och tandskölj.
Få reda på att romarna, när inte vatten fanns att tillgå, tvättade sig med hjälp av olivolja.

Ja, hur sedan kortbyxorna var stajlade 1741 vettifan. Det är väl det jag borde försöka ta reda på nästan vecka.

Eller haha, nu skämtade jag lite. Det jag naturligtvis borde läsa lite mer om är medeltidens mode, tyvärr är det fruktansvärt tråkigt och förjävla fult. Rakade renässanspannor någon? :|

2 kommentarer:

Dani in the World sa...

jag började precis undra vad som hade hänt med dig.. du hade inte skrivit något på 5 dagar här i bloggen och då börjar faktiskt varningsklockorna ringa...

.... sa...

hahah ;D jag var upptagen med toalettforskning.