fredag 8 oktober 2010

Nerdgasm

Var på armemuseum idag! Fyffaaaan vilket najs museum! :D Sjukt intressant och en massa vapen överallt!!! Provade att hålla i några stycken och tyckte att jag såg riktigt stilig ut med en musköt från 1791 i handen! Dock är jag lite chockad över hur tunga dessa vapen var. Hur fan lyckades man i full strid skjuta och samtidigt försöka hålla sig kvar på sin häst (eller använde man sig kanske bara av värja när man satt på häst?) hursomhelt - jävligt grymt var det! Jag har tydligen någon slags fetish för vapen och uniformer :S

Armemuseum och med nuvarande uniformsutställningen måste vara ett av mina favortimuseum hittills. I klass med Gripsholms slott, Livrustkammaren och Nationalmuseum!

Ja, sen såg jag Martin Stenmark hoppa fram på kryckor också (snälla säg att otyget Ladie's Night är totalt intällt nu). Det var ju väldigt exotiskt.

1 kommentar:

Rossa sa...

Madde jag behover din hemadress, kan du skicka till min fejjan????