måndag 11 oktober 2010

Min "tur" slår till igen!

Tydligen är det bara min lilla seminariegrupp som har en engelsk lärare.

HAHAHAHAHA!!!!

Detta betyder alltså att jag hade gjort bort mig 90% mindre om jag valt en annan grupp.

Men OK, det är ju bra att man måste prata lite engelska också. Antar jag.

För övrigt kan jag tala om att jag börjar snegla lite på att gå en grundkurs (distans troligen) i latin nästa höst. Skulle faktiskt underlätta eftersom jag känner på mig att språket skulle komma upp ganska frekvent om jag valde att forska vidare inom konsten... Fatta vad coolt det skulle vara att faktiskt kunna läsa det som står på äldre gravmonument i kyrkor! Fyfan vad jag skulle skryta med skiten! XD

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grymt att lite sådär nonchalant kunna översätta någon fras på latin från en gammal byggnad, gravsten, medalj eller vart man nu hittar det. Go for it!

Dani in the World sa...

hahahaha... men Madde det kommer gå bra.. you just have to speak in English, girlfriend :) lolz

.... sa...

Det roligaste är ju att jag inte hör vad läraren säger, så det händer ju att man svarar skitkonstigt ;D Men att nicka instämmande och se glad ut brukar funka! :D