tisdag 26 oktober 2010

FAIL!

Jahapp, så har det då hänt; Jag har misslyckats för första gången på en SU-tenta!

WTF! Jag är faktiskt lite chockad över vilken skittenta det faktiskt var. När tentan helt klart ska handla om DRÄKTHISTORIA så tycker inte jag att över hälften ska var ren kulturteori (läs: TRÅÅÅÅK). Visst, vi har läst teori, men de kunde väl åtminstone försökt göra några frågor där vi fått tillämpa denna teori på någon bild och inte försöka sammanfatta något som man nästan inte fattar ett skit av fast man läst om det flera gånger? :C

Och svarsalternativfrågor kan de väl skrota direkt, det enda de tjänar till är att skapa förvirring. Jag var på ett antal frågor tvungen att märka orden i svaren och riktigt jämföra alternativen med varandra för att märka någon skillnad!

Och ja, att ha frågor som endast tycks gå ut på att kolla att man kommer ihåg EXAKT vad man läst och i exakt vilken bok tycker jag känns jävligt skumt. Det hela går väl inte ut på att lära sig böckerna utantill? Jag trodde man skulle lära sig något man kan ha nytta av istället? Jag hade inte blivit förvånad om fotnoter hade krävts för svaren... Jag har ju märkt att man måste ange källa på ALLT i den här kursen, och om man påstår att man faktiskt visste om det utan att just ha läst det i någon bok eller att det är något man själv kommit på, ja, sorry, men ingen tror dig!

På konstvetenskapen var det en gång en lärare som sa inför ett prov: "Var inte oroliga, vi är inte här för att sätta dit er" men tyligen är den här grundkursen ute efter just det. Eller, det är så det känns just nu. Jag har faktiskt helt allvarliga funderingar på att hoppa av kursen om nästa moment bli lika diffust och konstigt. Tänker dock försöka ta de första 30 poängen.

Nej usch vad jag längtar tillbaka till konsten! Där hade vi iaf rediga prov som man kunde sitta och gnola på i fem timmar och inte några jävla amatörmässiga svarsalternativ!

Ja, och det var den avreageringen.

Inga kommentarer: