tisdag 17 mars 2009

Skallepär in training.

Låt mig bara få uttrycka lite ilska: Satan jävla fan SKIT!

Jag håller på att tappa mitt hår! MEN, turligt nog upptäckte jag idag att det kommer ut sprillans nytt i hårbotten. Har nu tydlig stubb mitt uppe på hjässan. :O

Det här är typiskt, just som jag håller på att spara ut håret till den längd jag vill ha, några cm nedanför axlarna, så tappar jag allt!!!

Kanske beror det på att jag tonat håret, eller så är det någon slags naturlig process. Kan också vara så att jag fick mycket nytt hår på en och samma gång för flera år sedan och allt detta släpper nu på en och samma gång. Obehaglig är det oavsett orsak. Jag vet inte om jag inbillar mig eller om håret blivit märkbart tunnt. Det enda jag kan med säkerhet fastställa är att detta inte kommer bli vackert om, låt oss säga, två månader. Jag var med om något liknande för några år sedan och då hade jag jävligt fult hår.

Jag har nu tre (varav endast två är möjliga) alternativ:

1. Låta skiten ha sin naturliga gång och ha kvar det långa håret och på toppen av huvudet ha skitsnygg 3 cm utvävt som står rätt upp.

2. Klippa håret Katie Holmes-kort.

3. Snagga mig.

Alternativ ett är det jag kommer köra på först. Aletrnativ två är det som det hela kommer att sluta med när jag inser att jag psykiskt sett inte orkar se stora hårklasar falla av på kudden, på tangentbordet, i maten och framför mig när jag går (!!!).

Alternativ tre är endast möjligt om jag får vara på en öde ö helt ensam i minst ett år.

Men ja. Bästa vore att klippa så mycket som möjligt. Finns två typer av klipp jag tycker är fina.

Först Katie Holmes. Det där är ju ungefär min hårfärg, skulle jag nog kunna ha.

Photobucket

Andra är Katy Perry. Skitsöt frisyr, men så sjukt svårt att få snygg. Jag orkar inte styla håret varje morgon.

Photobucket

Summa sumarum av detta är alltså att, de frisyrer jag kan tänka mig är troligen inte korta nog och hur jag än gör så kommer det bli skit.

Jag ger nu mitt hår ett ultimatum: Sluta lossna innan 20 april;

ANNARS ÅKER ALLT AV! :C

Först gråhårig sen det här!

Nu ska jag gråta mig till sömns.

Inga kommentarer: