lördag 21 mars 2009

The Sims.

Idag har jag laddat hem lite filer till spelet The Sims. Nu har jag ju inte direkt spelat på nästan två år, men dessa filer är lite speciella. De är mina egna, reliker (om man går efter internettid) från den tid då jag hade egen hemsida och gjorde mig känd i communityn som den originella, lite konstiga skindesignern (skins är alltså kläder som används av karaktärerna i spelet).

Nu finns de alltså ute på en ja, nästan piratsajt och ligger och samlar damm. Riktigt bra att de tagits upp av sajten eftersom jag förlorade allt jag gjorde för spelet när datorn krashade i november. Men nu har jag mina precious filer tillbaka.

Jag funderade lite kring hela den där perioden i mitt liv när jag hade en egen hemsida.

Sidan startade upp den 11 februari 2003. Den överlevde, med några korta avbrott, till november 2007. Dessa fyra år, med topp runt 04-05 (under dessa år hade jag som mest 4000 besökare dagligen), kantades av både det ena och det andra. Jag han med att bli hyllad, hatad och hotad (!)

Jag blev aldrig en av de absolut största inom simsidevärlden. De som blev det var de som skapade vad som skulle kunna kallas Gina Tricot-mode. De följde mainstreamtrender och allas kreationer såg EXAKT likadana ut. Jag hämtade inspiration från min egna sinnesvärld och vägrade följa trender. Jag gjorde hellre något uppseendeväckande som fjortisarna inte förstod sig på än försökte göra mig själv populär. Jag var avant gardet inom simsvärlden! (Haha)

Även om jag mest GAV under dessa år så blev utdelningen för arbetet iaf ett gratis dataspel, diverse reklamartiklar samt en förfrågan till en intervju (med BILD!!!!) i ett spelmagasin. Där sade jag stopp dock. Aldrig i helvetet att jag skulle kunna gå så "public" med något sådant där, då verkar jag hellre i det fördolda. Men kul var det!

Något jag lärde mig från den här tiden är att inte ta någon skit. Att aldrig lyssna på vad någon annan anser är bra och dåligt. Jag följde mina egna regler, och det har jag sedan dess fortsatt med.

Jag tänker aldrig rätta mig efter någon annan. Jag är Jag och kommer alltid så förbli. Tack till The Sims för att jag insåg att jag är djävulskt bra som jag är.

Det något av samma känsla jag skulle vilja förmedla om jag någonsin startar en modeblogg. Det ska inte vara vara trendigt och moderiktigt, det ska vara personligt... Mode handlar om att definera sig själv, visa vem man är och att kreativt kunna skapa en egen stil. Inspiration kan vara vad som helst egentligen, inte bara senaste numret av Sofis mode.

Inga kommentarer: