torsdag 23 september 2010

Idé!

Jag tycker helt plötsligt att politik är spännande...

Funderar nu på att starta ett eget parti som vågar prata om allt och bjuder in alla till debatt!

Är något på? Haha :D

Jag började till och med att fundera på valaffischer och namn, tänkte typ "De färglösa" eftersom jag är så fruktansvärt trött på folk som låser sig vid sin egna partifärg och ideologi. Finns det verkligen bara två riktningar att gå?

Men iaf, valafficherna skulle featura mig i riktigt mäktig pose värdig en kung med vindmaskiner och dramatisk bakgrund. Slogan skulle väl bli typ "Ett demokratiskt Sverige för alla". Jag skulle bedriva frågor såsom reviderad historieundervisning i skolan där stormaktstiden inte har en lika negativ klang som under "min tid" (och DÄR fick jag lite pensionärspoäng) samt jobba för att stärka svenskarnas självförtroende! För det tycks behövas!

Hm. Det är inte likt mig att fundera över såhär mycket politik. Kom på en annan sak också. Som ni vet så blev inte Sverigedemokraterna inbjudna till någon debatt i tv. Jag fattar inte varför man inte bjöd in dem? Om man nu är helt säker på att SD har FEL så skulle det ju vara asbra att som sosse eller nåt annat inbjuda till en debatt där en seger är säkrad redan innan? Haha. Dumt som fan. OCH FEGT! Så jääävla fegt.

Och och och!!! Sen efter det här kom jag på en annan grej som egentligen stört mig rätt länge men som är högaktuell nu. Jo, det här med att Mona Sahlin flera gånger fotograferats med slöja när hon pratar med slöjbeklädda invandrare. Det känns fan inte riktigt OK. För det första är det ett dåligt sätt att fiska röster. Samtidigt tycker jag att det bara eldar på uppfattningen om "VI och DOM". Måste man alltså anpassa sig efter deras traditioner för att få identifiera sig med dem? Det skulle väl vara mycket bättre om man kommer som man är och visar att "Jag har inte slöja som dig men vi kan väl vara polare ändå?"

Fanns det inte någon kampanj förut som sade "Alla Olika - Alla Lika"? Mycket bättre än Aftonbladets töntkampanj med den vita handen som pågår nu och som mest bara går ut på att måla ut alla som röstade på SD som rasister samtidigt som alla som går med i kampanjen kan dra en lättnadens suck över att de minsann är rediga medborgare! Påminner fanimej om orientalismen fast... omvänd.

Hoppas Sverige kan släppa allt PK-hyckleri och börja diskutera istället för att gömma huvudet i sanden. Det kommer alla att tjäna på :D

Jag tycker även att vi alla ska börja hänga upp svenska flaggor på våra balkonger bara för att reta alla idioter som ser rasistiska budskap i varje liten nationell symbol. Faktiskt så är hela den här skrik-debatten kring valutgången ett utslag av flera års rädsla att bli kallade rasister. Det här är något jag skulle vilja skriva uppsats om. Jag har kanske ett ämne på G också där karolineruniformens betydelse, och feltolkning, för nynazismen i Sverige sätt i fokus. Det skulle vara något det Men då blir jag själv säkert kallad nazist av modebloggarna :(

Kan ju tänka mig att det kommer bli bråk den 30 november i år. Extremhögern kommer att se SDs framgångar som en seger medan extremvänstern kommer se det som en ännu större anledning att demonstrera mot detta. Allt kommer avslutas med lite stenkastning - idioter emellan.

Ah, vad jag blir upprörd när jag skriver! Men det är verkligen illa. Den här valutgången har verkligen öppnat upp mina ögon för våra politikers mesighet...

Plus: Skiten är ungefär lika roligt som feminismen att fundera över! Hahaha :D

1 kommentar:

Rossa sa...

Ja fyfan mar illa av namnet.