torsdag 23 september 2010

Fanfanfaaaaan

Jag måste återigen klaga över institutioners olika sätt att skriva formalia.

Efter att ha trögat mig igenom en c-uppsats och äntligen lärt mig "korrekt" formalia kommer nu en jävla grundkurs och förkastar ALLT det jag lärt mig. ALLT ses som FEL!!!

Den formaliamall som mode använder sig av är något konsten succesivt tagit bort eftersom den ansågs som ologisk och onödigt invecklad.

Detta är fanimej skit. Varför ska man hela tiden behöva lära om? Och speciellt när båda ämnena är inom historia/humaniora? Och dessutom är det väldigt många studenter som kommer från konsten till mode!

För övrigt drog läraren efter tio minuter igår och lämnade oss ensamma att försöka klura ut hur fan man ska skriva egentligen. Formaliaboken som vi ska gå efter verkar vara tryckt på 60-talet och finns troligen bara att låna på bibliotek.

Dessa jävla IBIDS alltså! :C

Mitt engelska paper blev dock väl mottaget! Jag hade inte ett enda grammatik eller stavfel och det ser jag som en stor bedrift eftersom jag inte kan gammatik varken i svenska eller engelska. Känns skönt att man börjar kunna skriva "på känn" även i engelska.

Något annat jag måste få klaga lite över är hur smockfulla t-banetågen är runt klockan 18. Fyfaaaaan alltså. Igår stod jag tryckt mot en person samtidigt som jag tvingades krama en annan för att kunna hålla i mig. I ansiktet hade jag ytterligare en persons hår. Börjar fundera på om man ska satsa på att gå på i mitten av tåget eftersom det borde vara mindre folk där... Jag är dock väldigt glad över att jag är längre en de flesta, och i alla fall nästan jämnlång med resten av de inpackade sillarna. Kan inte riktigt föreställa mig paniken som måste infinna sig hos korta människor och barn som kläms in i folkmassan. Finns det ens någon luft där i midjehöjd på oss andra?

2 kommentarer:

Dani in the World sa...

nä det finns det inte... det var därför jag gick till Alba Nova från stationen för att slippa åka metro

.... sa...

haha, åh :C