lördag 7 augusti 2010

Men gaaaah.

Ja, jag gav upp uppsatsen för en stund i ren frustration och bestämde mig för att läsa lite insändare på aftonbladets debatt/krönika-sida. Alltid lika uppfriskande! Efter cirka 3 artiklar med förtryckande text om SDs väljargrupp (lågutbildade hela högen tydligen? Fin generalisering där, Aftonbladet!) kom jag till detta:

OMG jag kan ju INTE bara gå till KILLAVDELNINGEN och köpa en tröja till Lisa för då kommer de andra föräldrarna att se snett på mig!!!

Jag blir så trött på dessa rabiata queerteoretiker. Finns det inte något annat man kan slösa sin energi på?
Jag hade både blå och rosa kläder när jag var liten och inte fan har jag påverkats av det. Go Damnit. Det är inte alltid kläderna som gör mannen (eller kvinnan... eller OMG den könslösa individen).
Bara för att Pelle 3 år får en transformers t-shirt av sin pappa behöver han inte bli kvinnoförtryckare, och lilla Lisas rosa mysbyxor kommer inte att spela en betydande roll i hurvida hon om 20 år låter sig diskrimineras på sin arbetsplats och ha foundations som största intresse (För ett intresse för smink är inte värt någonting!!! :|).

Nej, ge barnen en rejäl uppfostran med sunda värderingar istället och sluta förfan att dadda runt med dem! DET kommer de ha nytta av i framtiden.

Här skulle jag också kunna gå på om hur mycket jag ogillar radikalfeminism men tyvärr tycker jag att hela diskursen börjar kännas väldigt tråkig så jag skiter i det.

Inga kommentarer: