fredag 20 augusti 2010

:D !!!!

Jag var på universitetet och lade fram min uppsats idag. Naturligtvis gjorde jag även den här gången bort mig genom att glömma bort att man förväntas presentera sin uppsats själv innan oppositionen börjar! Inte helvete kunde jag göra det på ett bra sätt (när jag väl är klar med ett skolarbete släpper jag det inom 3 sekunder!) men det brydde jag mig inte om! Opponenten gillade min uppsats och läraren verkade riktigt nöjd också! Jag fick till och med beröm för mitt varierande språk (på mdh föreslog de att jag skulle "använda ordboken nästa gång") och objektiva hållningssätt till mitt ämne :D

Läraren föreslog sedan att jag skulle spinna vidare på uppsatsen och gå vidare på magisternivå med samma uppsatsämne. Då kände jag mig ungefär såhär:

Photobucket

HELL NO! Jag tänker inte ens ägna en tanke åt ångkraftverket mer! Jag föreslår att vi river skiten snarast så slipper vi hela diskussionen!

Eftersom en i gruppen inte hade någon som kunde opponera på deras uppsats tog jag på mig uppgiften. Egentligen hade jag ju redan gjort min opponering redan, så det blev dubbelt med jobb för mig (men egentligen, hur svårt är det att opponera och jag skulle ju ändå dit...)

Jag blev inte lite chockad när jag fick hela 6 konstböcker som tack av instutitionen! OMG!!! En av böckerna har jag tänkt köpa själv men då avskräckts av priset som ligger runt 400 kronor.

JAG ÄLSKAR STOCKHOLMS UNIVERSITET!!!!!!! :D

(Plus: Jag sålde tillbaka riktigt tråkig (vi snackar invandringspolitik och mångkultur genom ett orientalistiskt perspektiv här *snaaaark*) kurslitteratur från vårterminen 2007 till kårbutiken och fick 900 spänn!)

4 kommentarer:

Emilie sa...

Fan va skönt! Grattis! Vilken frihetskänsla va? Jag väntar på bedömning av min uppsats... har ingen aning om vad dom kommer säga, men opponeringen i juni gick ju bra...
Hoppas du haft en bra sommar förresten! Min har väl varit sådär... eller ja, den var riktigt bra fram till juli ;) hehe.

Rossa sa...

hatar MDH!! hoppas få läsa SU under VT :-)

Maria sa...

Jävlar vilket flyt!!! Fan va kul!!! Sjukt bra ju! Grattis!!! Kan inte vi ses snart igen? Fira din uppsats och att min sista jobbdag varit! :D Nästan sugen på att gå ut igen, kåren?

.... sa...

Emilie: Ja, alltså man vet inte riktigt vad man ska göra nu när uppsatsen är klar...haha.

Läste något om att du fått fler komplikationer i sommar... alltså vad fan :C Ska det aldrig ta slut för dig eller? :(

Rossa: OMG! ja och då kan vi äta lunch tillsammans! weee!

Maria: The fuking kår it is ;D Det är på lördag, men är du hemma då? Det lär ju bli fler tillfällen dock. :D