tisdag 31 augusti 2010

Arrgh

There's going to be seminars ENTIRELY IN ENGLISH in about 3 weeks. Seminars mean speaking in front of the class and using academic language. English academic language that is. I find this to be very hard even in Swedish and not even in my wildest nightmares can I imagine how stupid this will make me look (and sound, bwahaha). THIS IS TERRIBLE AND I WILL DIE.

Vadfaaaan! Semi-fucking-narier på ENGELSKA???!!!

Jag kommer fan att sjunka ner genom jorden av ren genans. Gud vad roligt att uppleva hela "det lät rätt i mitt huvud men kom ut som svengelska"-scenariet på universitetsnivå!

Bästa är ändå att världens mest kända modeforskare, vars bok fick mig att söka till mo*devete*nskap, kommer vara våran lärare under denna obskyra period av felsägningar och diverse pinsamheter.

Är det ens någon idé att fortsätta i ämnet efter detta? Jag kommer ju troligen att bränna varenda liten chans jag hade till en karriär i modeindustrin på dessa seminarier. :C

Inga kommentarer: