söndag 22 augusti 2010

Inspiration

Till vad jag antar blir sommar 2011. Jag har i sommar gått runt och varit superinspirerad av 70-talsromantik med bohemiska tunikor i orange/varma toner, motell, Arizonas öken och road trips. Eller, idén om den Amerikanska, klassika road tripen.

Idag blev jag dock lite smått förbannad/rädd när jag kollade i senaste H&M magasinet och såg att de hade ett helt modereportage fotograferat i Arizona. Rossa och Åsa, NI HÖRDE ATT JAG PRATADE OM DET HÄR FÖR NÅGRA VECKOR SEN VA? Haha, fan, jag måste börja posta sånt här innan trenden kommer, annars blir jag ju som Sofi Farhman/valfri modeguru/bloggare som bara följer det som någon designer tycks ha sagt.

Men alltså. Detta inspirerar fruktansvärt mycket just nu:

70-talsblusar och tunikor, gärna i den här modellen och färgen. Mönster känns också väldigt rätt. Detta vill jag gärna kombinera med jeansshorts som jag hoppas kunna gå i nästa sommar också. Till detta vill jag ha någon slags känga, eller vita converse. Det senare mer sommarvänligt (men ack så tråkigt!)

Photobucket

Arizonas öken. Det är något visst med torra ökenlandskap...

Photobucket

Kanske finns där en oas...

Photobucket

Och när man tröttnar kan man checka in på ett motell!

Photobucket

Motell. Jävlar alltså. Varför är jag så inne på skiten? Jag har aldrig bott på ett motell och om jag skulle göra det så skulle jag säkert bli lika äcklad som vanligt när jag ska sova någonstans där man inte vet vilket äckel som legat i sängen innan en själv. Men, själva känslan av motell, gärna med en trasig neonskylt utanför (en såndär som flimmrar och låter hahah!) får mig att vilja sy en massa klänningar!

Tja... Det skulle väl vara den här stilen jag skulle satsa på vår/sommar -11 om jag varit en flashig modedesigner.

Och sen lite musik som passar bra in i detta:

Aerosmith - Sedona Sunrise <3



Och Led Zeppelin, Going to Califorinia (Eftersom om man åker genom Arizona kanske man är på väg till Kalifornien? :D Ligger inte Route 66 i Arizona? hmmmm)



Sen vill jag gärna återknyta till detta som jag postade i våras:

Photobucket

Camel och bruna toner i tröjor, koftor och trenchcoats hoppas jag verkligen på i höst.

För övrigt kan jag fan knappt bärga mig till på måndag! Det här med mode känns som mitt ämne! Jag skulle gärna vilja skriva en gör-det-själv bok om hur man enkelt gör om sina kläder och skapar en egen stil. (Synd att jag inte har någon själv... stil alltså :P)

1 kommentar:

Rossa sa...

Ja det gjorde du! hahahaha f-n krock ren! Tycker du borde blir stylist! Jag har även läst att kläder som passar till sina egna hudfärg är inne! what the hell!!!? Jag som är blek som en död fisk, ska jag alltid har vita kläder då? öööööhh...