tisdag 17 november 2009

Vad vill du bli när du blir stor?

Vet ni vad jag svarade på den frågan när jag var cirka 4 år?

"Jag vill ta hand om de döda"

Senare utvecklades detta i att jag ville bli något så avancerat som obduktionstekniker. Sen några år senare ändrades detta till modedesigner. Kanske hade mitt liv varit något enklare om jag stått fast vid min tidigaste ambition istället för att flumma ur totalt och bli estet.

Men ja, alltså. Det kanske låter lite konstigt, men jag skulle nog kunna tänka mig undersöka den där första saken lite närmare när jag blir lite äldre. Man behöver bli undersköterska först dock, men det kan väl inte ta så himla lång tid? Sen krävs det nog också att man lär sig lite om olika smittorisker så att det hela inte slutar med:

*karvar lite* "Oj hoppsan nu blev jag visst smittat av hiv!"

Om jag skulle jobba på ett sånt trevligt ställe som bårhuset skulle jag väl, om möjligt, bli ännu mer kuf-stämplad än vad jag redan är. Men visst skulle det låta lite mystiskt att svara "obduktionstekniker" på den eviga krogenfrågan;

Vad jobbar du med?

Inga kommentarer: