måndag 2 november 2009

Tips för de fattiga

Jag tror jag börjar förvandlas till min mormor. Hon var en mästare på att leva snålt och när hon behövde något nytt i garderoben gjorde hon om något istället för att köpa nytt. Hon sparade på knappar och annat smått som kanske kunde komma till användning. Detta har lagt en väldigt bra grund till min gör-det-själv-besatthet. Jag behöver inte köpa sytillbehör de närmsta 20 åren. I mormors gamla syskrin finns ALLA färger och nålar man kan tänkas behöva.

Nyligen roade jag mig med att göra om en riktigt ful rosa skjorttunika (eller vad det var. Klippte av den på längden och i ärmarna. Tog det bortklippta tyget och gjorde en rosett, vek upp ärmarna och gjorde små fästen till dem. Bytte även ut knapparna från rosa till svarta (från mormors knappsamling såklart)

Blev riktigt nöjd och nu har jag en ny blus! :D

Före... Inköpt sommaren 2000 på H&M. Lagom daterad och sjukt tråkig.

Photobucket

Efter! Helt ny blus! Väldigt Viktor & Rolf måste jag säga...

Photobucket

Photobucket

3 kommentarer:

Henriette sa...

Men helvete vad snyggt! kan inte du komma och styla om hela min garderob?!? :D :D

.... sa...

Absolut men det blir dyyyrt! ;D

Dani sa...

som sagt... fan vad snyggt och vilken förändring ;)