tisdag 27 oktober 2009

So long suckers?

Arbetsförmedlingen: Kan du tänka dig att flytta en längre sträcka?

Jag: ... Eh... :(

Jag har en jobbcoach nu iaf. Hoppas att de kan hjälpa mig innan jag blir ivägtvingad till treriksröset som turistguide. Det skulle ju suga rätt jävla hårt att flytta. Jag skulle lätt gå under av att flytta till en annan svensk stad. Då är man ju sedan fast där i sin ensamhet med ett tråkigt jävla städjobb.

Jag blir faktiskt nästan hellre uteliggare i Västerås.

Om jag inte får något jobb inom ett år tänker jag dock fortsätta plugga, då har jag i alla fall en examen.

Måste jag ens säga att jag gett upp hela working holiday-grejen? Kom på nyligen att jag nog vill flytta hemifrån istället. Mycket bättre att ta sina sparpengar och försöka köpa en lägenhet. Så nu är det mitt mål istället. Problemet är dock - om jag får ett jobb och lyckas köpa något skruttit krypin - hur fan ska då sen kunna fortsätta plugga?

Faaaaan. Jag är minst sagt förvirrad just nu. Är det normalt att vara såhär otroligt lost?

Kalla mig lat men... Uuuusch kan inte något skicka mig till en öde ö (med proviant, tack) några år så jag slipper allt det här?

Inga kommentarer: