tisdag 13 oktober 2009

Mer shit

Gjorde en kudde till stolen igår! Den blev lite väl fet, men den plattar nog till sig snart...

Photobucket

Äntligen kom guldbandet jag köpte på Ikeas julrea för tre år sedan till användning. Tror 3 m kostade 2 spänn. :O

Photobucket

Målade även min pall som stått och sett ful ut sedan i våras. Matchade med en kudde jag gjorde tidigare i år. Kudden är för övrigt gjort av resterna av det tyg jag använde till min rödluvancape!

Photobucket

Lade dock till små tofsar för att den skulle se roligare ut. De var rätt pilliga att göra, speciellt eftersom jag ville ha flera färger i dem. Tog gammal broderitråd. Dock var den så gammal att den ibland gick sönder. Men vad gör man inte för att komma billigt undan :P

Photobucket

På tal om att komma billigt undan, jag stoppade dynan (alltså inte kudden) på stolen med... gamla tygrester. :P

Jag tror jag ska skaffa ny fåtölj också. Börjar bli lite trött på min fladdermus. Plus att jag trashade tyget som fan genom att tvätta det... det blev flammigt... Buhu :(

Funderar på denna från Ikea:

Photobucket

Den är billigt - 499 kronor. Tycker den ser omvandlarvänlig ut... Kan väl inte vara så svårt att sy överdrag till den?

Inga kommentarer: