måndag 19 oktober 2009

Ett annat, värre, störningmoment

Jag upptäckte idag en sak som fick mig att bli lite smått förbannad. Jag tänker inte gå in på detaljer men det handlar om att någon gör en grej, tar fullständig cred och kallar det 100% handgjort och kränger det för en massa pengar. Sedan visar det sig att 99% av produkten är frabriksgjord. Det enda personen gjort är att limma fast "hantverket" på örhängen.

Folk som inte är ärliga med sitt artisteri är något jag har svårt för. Plus att det gör det så mycket svårare för de människor som väljer att vara ärliga. Folk som inte har någon erfarenhet i de här områdena ser sällan någon skillnad och då är det lätt att det som VERKLIGEN är handgjort glöms bort och hamnar i skuggan av det som ser finare ut men som inte är genuint.

1 kommentar:

Rossa sa...

Fy f-n...den personen borde skämmas. Jag skulle gått o sa till!! *grr*