tisdag 10 februari 2009

POWER!!!

Jag har mycket skola just nu, enda lediga dagen är fredag den här veckan, och då måste jag tokläsa en avhandling. Men det gör inget - jag är sjukt taggad ändå!

Var på mitt första opponeringsseminarium på kandidatnivå idag. Jag ska själv opponera i början av mars. Den opponering som var idag var nästan lite pinsam att bevittna. Uppsatsskrivaren kunde inte ta opponentens konstruktiva kritik alls! Nivån på uppsatsen var allmänt låg och jag blev nästan lite rädd när jag insåg att den var godkänd. Jag fattar inte hur man kan ge en kandidatexamen till en människa som inte ens kan tillämpa konstvetenskapens grundläggande forskningsprinciper och självklara regler.

JA! Sen tilldelades jag ju också den stora äran att utbyta några ord med en gammal kursare. Problemet är bara att jag mår lite illa av den där killen, men jag får ju glädja mig åt att han inte går i samma klass längre.

Men som sagt, jag är väldigt taggad! Jag tror till och med att jag ligger lite före med arbetet just nu. Det är ju ganska ovanligt för mig. Yay!!!

Inga kommentarer: