lördag 21 februari 2009

Lås alltid dörren!

Huuualigen!

Jag är ensam hemma och för en stund sedan hörde jag att något fingrade på vår ytterdörr. trodde det var pärona som var på ingång och gick för att låsa upp dörren. Tur nog så tittar jag alltid, svensk som jag är, i titthålet innan jag låser upp och öppnar.

Tittade ut och en gubbe i rutig jacka stod utanför. Plötsligt rycker han i dörren helt frenetiskt flera gånger!!! OMG. Vad fan?!

Han har gått nu. Såg att han hade någon slags kabelvinda med sig. Kan ju knappast varit en hantverkare på en lördag? Och de stövlar väl knappast in utan att plinga på först? Och de brukar ju ha huvudnyckel?

Nej. Kära vänner. Jag var helt enkelt en hårsmån från att bli MÖRDAD. Strypt med en kabel!

Det finns ingen annan, mer logisk, förklaring.

1 kommentar:

Anonym sa...

men gudddd scary.........