onsdag 27 april 2011

Fack.

Ja, detta är ju riktigt härligt. Det verkar som om man måste skriva uppsats i par.

Jomentjena. Saker som problematiserar det hela:

* Jag kan inte jobba med folk när jag vet att vi blir betygsatta. Jag MÅSTE ha mig själv att skylla på om det går åt helvete. Annars skulle det känns hemskt.

* Jag bor i Västerås.

* Jag känner ingen i klassen.

* Min uppsats är typ klar.

Det sistnämnda är värst. Det skulle ju inte vara sådär skitroligt att förkasta flera månaders arbete och litteratursök bara för att läraren inte orkar rätta allas uppsatser.

Nej, uppsaster ska banne mig skrivas ensamt. Alldeles för mycket hänger på dem för att jag ska kunna förlita mig på någon annan. Och jag har ingen lust att spendera nätter skrivandes i Stockholm och sedan vänta på att första tåget ska gå hem.

Om jag inte får skriva själv ger jag fan upp hela kursen. ORKA.

Inga kommentarer: