onsdag 6 april 2011

!!!!!

Jag har paus från tentaångesten och sitter och slösurfar lite på Victoria & Alberts hemsida inför London.

Vad hittar jag om inte detta:

Photobucket

Och här är min (som är snyggare!!!):

Photobucket

Jag har letat info om den här broschen i tio år! Äntligen vet jag vad det är för något. Alltså, från sent 1800-tal. Troligen ursprungligen till folkdräkt. Men den här är nog säkert köpt i postorderkatalog och använd till vanliga kläder.

Eftersom den både har ett äldre broschlås och ett lite modernare så verkar det som om någon gjort om den på senare år. Samtidigt lödde man igen det gamla låset. Lite synd, men eftersom jag inte fattar hur medeltida lås funkar så kanske det är lika bra.

Jag är förresten väldigt besviken över att V&As klädutställning och nystilsmöbelutställning är tillfälligt stängda precis under den veckan vi är i London. Visste dem att jag skulle komma eller?

Jag får nöja mig med att titta på resten av utställningarna (och museumshopen som ser riktigt nice ut!), och det lär nog ta en hel dag bara det!

Inga kommentarer: