söndag 13 mars 2011

Dagens:

Asgarv!

Även om 1700-talets människor inte hade vår hygieniska standard har jag väldigt svårt att tro att FOLK KISSADE RAKT UT I HÖRNEN INNE I VERSAILLES. Förlåt, men jag är ganska säker på att folk var rumsrena även för 250 år sedan... Och jag är ju fan levande exempel på att shampoo är ett jävla överflöd, mitt hår är inte maskätet och fullt med loppor (än! bör jag vara rädd?).

Omfg. Sådan här okunskap kan man bara inte ha. Det här inlägget är verkligen i stil med den där dokumentären på tv4 för något år sedan som hävdade att folk levde i bajs, hade konstant kikhosta och åt jord innan 1920-talet.

Det här är också, som jag skrivit om förut, exempel på hur dagens människor tenderar att tro att vårat samhälle är det yttersta samhället och att utvecklingen stannar här.

Helt plötsligt känns min utbildning inte så onödig längre. Haha...

Inga kommentarer: