måndag 31 januari 2011

Shampoofritt, uppdatering, dag 7

Okej, en vecka sedan jag shamponerade håret nu!

Igår när jag duschade och tvättade håret med varmvatten gnuggande jag riktigt intensivt i hårbotten samt strök igenom håret försiktigt med fingrarna. Nu vet jag inte om det var det som gjorde susen, men idag är håret typ... Normalt. Skulle likna det vid hur håret brukar vara dagen efter shamponering fast med mer stadga och MYCKET tjockare. Så tjockt att jag när jag vaknade upp i morse började fundera på om jag under natten skickats tillbaka till åttiotalet och fått mitt hår blåst och tuperat haha...

Håret är även mörkare och väldigt glansigt utan att alltså vara så fett som man kan tycka att det borde vara.

Ska dock när en månad gått börja tvätta håret på riktigt genom att använda bikarbonat och äppelcidervinäger eller olivolja. Vi får se. Funderar även på att köpa hem lite vegantvål från Etsy så att jag kan lägga av med konstgjorda duschkrämer helt.

NU JÄVLAR! Haha :D

2 kommentarer:

Dani in the World sa...

men vaddå nu fattar jag inte... du "vattnar" det men inte tvättar det med schampoo... eller?!?

Madde sa...

Japp! Har inget shampoo kvar att tvätta med :P Jag sköljer och rengör hårbotten enbart med vatten! Funkar iaf så länge man inte gör något ansträngande eller skitigt antar jag. Vet inte riktigt hur jag ska lösa det om jag blir svettig...haha