torsdag 20 januari 2011

Äntligen!

Kan med glädje meddela att jag återigen tycker att föreläsningar är roligt och värt att åka till. Kursen vi läser just nu känns som det jag faktiskt började på modevetenskapen för! Riktigt bra lärare som verkligen kan förmedla kunskap. Jag antecknar så pennan glöder! Det finns så mycket otroligt intressanta historiska saker att lära sig och jag känner verkligen att jag lär mig massa nytt varje gång!

När jag börjar känna att det jag lär mig hjälper mig att förstå världen som den ser ut idag, ja, då är det sjukt bra helt enkelt! :D

Mycket upplyftande efter en höst som mest gått på tomgång.

9 kommentarer:

Rossa sa...

Hihi, låter ju hur bra som helst Madde, få jag också gå på dina föreläsningar? Om du säger att den e bra så e den säkert bra, har alltid varit intresserad av mode men veta f-n mina kurser är inte lika rolig,, har lust att skolka!

Madde sa...

Skulle vara askul om du hängde med ngn dag! Har bara två timmars föreläsningar så då kunde vi ju gå på stan sen :D

Rossa sa...

Vilka dagar är har du skolan nu veckan som kommer? Jag har tisdag och fredag. 2 timmar är väldigt lagom för en föreläsning :-)

madde sa...

Har bara bokseminarier kommande vå veckorna :C MEN! Dessa dagar kan jag däremot, plus att det är riktigt roliga föreläsningar:
17 februari
21 februari
8 mars
9 mars

kan du nån av dom dagarna? :D

Rossa sa...

Den 21 februari funkar :-) Men vi lär ju ses innan hahaha :-P det e ju en månad kvar till 21:a :-P

Madde sa...

Okej,då blir det föreläsningen "Italienska modevaruhus" mellan 10 och 12 då! tror jag blir riktigt bra!:D

Haha jo, vi får ses snart igen! Planera lite London :P

Rossa sa...

Är du ledig nåt på vardagar? Jag känner mig lite isolerat här och har väldigt tråkigt. Lust att hitta på nåt? kanske kan ses en sväng. Och helgerna så jobba jag "så typisk"! Ja juste jag ska köpa oljafärg, men jag fatta inte de där vita vatten baserat grej är för något???

Dani sa...

den 8.e mars kan jag följa med för jag ska på konsert den 7.e i sthlm så jag är ju ändå kvar :)

Anonym sa...

Rossa: Jag är ledig hela nästa vecka! har iofs jääävligt mkt att läsa, men kan def ses iaf en dag! Hur funkar tisdag för dig?
Och jag vet absolut ingenting om olja, har aldrig testat det... Men det låter som något uttunningsmedel? eller? haha ingen aning :D

Dani: Ja!!! Får du gärna! har inte schemat bredvid mig just nu men kan vara föreläsningen om modejounalistik då, tror jag blir asnajs!