söndag 30 januari 2011

Shampoofritt, uppdatering, dag 6

Har kammat igenom håret ordentligt för att få "flottet" (inte så illa som det låter) att bli jämt fördelat över hela håret. Innan var topparna lite torra medan hårbotten var lite flottigare. jag är dock beredd på att flottigheten kommer att bli mycket värre nästa vecka...

Luktar verkligen inte illa heller. Jag är ganska imponerad över det.

Detta med luktfirtt hår efter nästan en veckas uppehåll från rengöringmedel gör att jag börjar undra hur en del folk lyckas lukta förjävligt på till exempel tåget eller tunnelbanan. Jag har faktiskt inte heller använt duschkräm under den här veckan, har enbart skrubbat med skrubbhandskar och använt honung som "duschkräm". Jag luktar absolut ingenting? Kommer dessa illaluktande människor överhuvudtaget någonsin i kontakt med vatten? Lider de alla av samma luktailla-sjukdom som den överviktiga killen i Nollor och nördar (kommer ni ihåg honom :D)?

Haha, fyfaaaaan vad jag är förberedd på apokalypsen nu! Alla andra kommer att få panikångest när den sista shampooflaksan är förbrukad, men inte jag! :P

Tycker detta också stöder min teori jag haft ett tag där jag vägrar tro att folk var superduperäckliga före 1900-talet. Seriöst, det går att hålla sig relativt ren med mycket små medel bara man vill...

2 kommentarer:

Dani sa...

http://en.wikipedia.org/wiki/Grow_Your_Own_Drugs

han gör saker från naturen även krämer och mediciner

Rossa sa...

messade dig idag angående om tomorrow, hoppas du har fått det...:-)