onsdag 26 januari 2011

Gaah

Blev så sjukt trött i skolan igår att jag gick och la mig runt 19.00 igår kväll. Vet ni när jag vaknade idag? Klockan 10. Har kännt mig mysko hela dagen och tung i huvudet av för mycket sömn.

Har fortfarande 20 sidor att läsa i Mme Bovary tills imorgon. Alltså, den är ju inte dålig, men jävligt tung att läsa. Speciellt eftersom författaren kände att det var nödvändigt att ge utförliga rumsbeskrivingar på varannan sida. Läste nånstans att den är skriven för att visa upp det franska språket och inte direkt har någon handling, tja... Känns som om det är lite fel att läsa svenska översättningen då. Haha... Synd att jag inte kan franska (eller tur :P)

2 kommentarer:

Rossa sa...

Tisdag funkar jätte bra, kan vi inte till clasolsson och köpa olja färg sen hem till mig? hahaha behöver din hjälp när det gäller färg...Jag ringer dig på söndag så bestämmer vi tid.

madde sa...

haha okej, får erbjuda min experthjälp fast jag inte ens vet hur oljefärg funkar ;D blir bra! :D