torsdag 4 november 2010

Gaaah

Har ett paket med halsband som tydligen kommit bort på väg till köparen i Frankrike. Eller ja, köparen kontaktade mig, paranoid, efter fyra dagar och frågade om jag verkligen skickat det... Nu har det gått 10 hiskeliga dagar och hennes panik finner inga gränser!

Kan säga att paket utanför Sverige brukar ta runt 10-15 dagar att komma fram. De beställningar jag gjort från länder i Europa har en del tagit tre veckor på sig att hitta fram.

Fast nu har kunden fått mig att bli nervös också. Väntar dock 6 veckor innan jag förklarar paketet borttappat/stulet innan jag gör en refund. För det kan ju faktiskt handla om en scammer. Om jag nu tvingas lämna tillbaka pengarna lär hon inte kunna göra fler beställningar från mig, dels för att jag inte vill att ännu ett paket ska bli borttappad av (troligen) franska posten och dels för att motverka att, om det nu är lurendrejeri på G, bli lurad igen.

Det finns tex faktiskt säljare på Etsy som blankt vägrar skicka paket till Spanien eftersom så många aldrig kommer fram!

Inga kommentarer: