onsdag 5 maj 2010

Far åt helvete mor åt gröt

Ja, som ni vet så är det ju ganska ovanligt att jag blir arg. Jag väljer helt enkelt oftast att inte slösa energi på idioter.

Men idag kunde jag inte hålla mig.

Igår gick jag till Hårpunkten i Punkt och hoppades på att för en gång skull få ett riktigt bra klipp. Och ja, det blev jävligt jämnt (hur stavas jämnt?! jämt?).

Men det blev fel. Så jävla fel. Och luggen är superkort. Detta såg jag ju naturligtvis inte eftersom de plattade håret så att det låg som slickat vid huvudet innan klippning.

När jag igår kväll tvättade håret och det fick lägga till sig som det brukar blev det alltså katastrof. Håret är enbart tjockt uppe på huvudet och luggen är för kort.

Jag bestämde mig för att det var dags för något jag aldrig brukar göra: Klaga.

Ringde ner till frisören och bemöttes direkt av arrogans när jag berättade vad problemet var. Naturligtvis blir man då förbannad. Jag lämnade numret och den frisör som klippte mig ringde upp lite senare.

Jag berättar vad problemet är. Hon skyller ifrån sig och MINSANN hon har aldrig fått klagomål förut! Vet du vad? Jag bryr mig inte om andra kunder!!!

Sen blev jag riktigt jävla arg när denne säger att jag KLIPPT MIG SJÄLV EFTERÅT, eller att DET ÄR FRISÖREN FÖRE DENNE SOM TUNNAT UT MITT HÅR.

Luggen försvarade denne sig med att jag rynkat på pannan när klippningen gjordes.

OKEJ. Jag fick alltså absolut noll hjälp, inget erbjudande om att komma ner och kanske rätta till detta.

Jag ber frisören att FARA ÅT HELVETE och lägger på luren . Jag kände att jag liksom inte fick något ut av samtalet ändå, enbart skäll för att jag klagade.

Två minuter senare ringer denne upp. Mamma svarar och frisören börjar SKÄLLA UT mamma! Och talar om att en återbetalning av de 360 jävla spännen jag betalade ABSOLUT INTE KOMMER GES!

OMG. Jag vet inte, men något säger mig att man nog bör gå efter mottot "kunden har alltid rätt" även om man tycker att klagomålen är töntiga.

Det skulle tex aldrig falla mig in att behandla någon som köper något av mig såhär. I början a januari skickade jag ett paket till USA som blev söndertuggat lite av en brevsorterare och där gav jag pengarna tillbaka :C

Jag kommer ju inte direkt gå till konsumentverket, jag orkar inte. Men fyfan. Det känns skönt att jag inte är fullt så mesig och att jag faktiskt kan säga till när jag tycker något är riktigt fel.

Om någon bil hade tutat oprovocerat på mig när jag sen till affären hade det troligtvis blivit mord direkt ;)

(Och Dani, ditt halsband ska lagas! Har lagt undan lite grejer plus att du ska få lite extra när vi väl ses igen haha...Och om du vill ha pengarna tillbaka istället så får du naturligtvis det ;D)

8 kommentarer:

Rossa sa...

You go girl!!, du borde går dit och smäller till henne hahaha

Henriette sa...

OMFG!! Nu blir jag också förbannad! Vilka jääävla idioter!!!

Henriette sa...

Skriv en arg insändare i VLT där du avråder alla västeråsare från att gå dit :D :D

.... sa...

haha, det mest tragiska är att jag tror hon ringde hemifrån går kväll!

Antingen för att skälla ut mig igen eller också för att be om ursäkt XD Hursomhelst jävligt opassande att ringa hemifrån till en kund!

Tänker fan inte svara kan jag ju säga. Låter henne leva i ovisshet istället och hoppas att alla som tänker gå dit googlar hårpunkten och ser den här bloggposten! hahahahaahaaaaa!

Maria sa...

Shit!!!! Helt sjukt stolt över dig att du sa ifrån!! Visst är det en läskigt skön känsla när man vågar? Men holy, vilket jävla dåligt bemötande du fick:( Omg, jag e så imponerad över den arga Madde, vill gärna se dig in action, men inte vara anledningen till din ilska... :P

.... sa...

Haha ;D nej, kan inte tänka mig att någon jag känner skulle kunna reta upp mig sådär. Man väljer ju direkt inte idioter till vänner ;D

Maria sa...

Hahaha! Bra sagt:)

Dani in the World sa...

Älskade vän,

här behövs inga pengar tillbaka eller lagning. Jag hittade ett halsband på stranden som jag demolerade och fixade det halsbanden jag köpte från dig. Så allt är OK. OCH jag tycker du är BÄST... lite mer argsinta Madde skadar inte.. det är fan dax att säga ifrån.. så YOU GO GIRLS!!!!! ta ingen skit som Grynet sa när vi var små... LOVE YOU ALL. Kommer snart hem ;)