söndag 2 maj 2010

90-tal jag vill ha tillbaka:

Isglassen Lift. Tydligen fanns den enbart mellan 1991 och 1992. Kommer fortfarande ihåg hur den smakade, precis som fryst apelsin! Godaste isglassen någonsin... Kommer också tydligt ihåg min besvikelse när den sedan utgick ur sortimentet. Finns festisen Lift (som den är döpt efter) kvar?

Längs ner till höger:

Photobucket

Tror jag även minns att glassen "Svalan" ovanför Lift smakade parfym och var allmänt vidrig.

Om jag lyssnar på det här iförd skrikiga cykelbyxor och tänker på Lift, tror ni att jag åker tillbaka i tiden så att jag kan köpa på mig en massa glass? (endast 5 spänn styck ju!!!)

2 kommentarer:

Rossa sa...

Oj glassen är billigare förr :-) dessutom ser lite godare ut också :-P. OMG! helt plötsligt känner jag mig otrooooooligt gammal :-(

.... sa...

Japp! man känner sig också gammal när man kommer ihåg att vuxenbiljett på bussen kostade 9 spänn och barnbiljett 7. Det var goda tider det!