söndag 11 april 2010

Såhär är det visst:

Allt under 17 000 i inkomst behöver man inte skatta på. Och ja, eftersom jag är student lär jag ju inte ha någon högre sammanlagd inkomst. X

Borde ha kommit ihåg det!

DÄREMOT om jag skulle gå back på hobbyverksamhet/näringsverksamhet första året så får man tydligen göra avdrag på denna förlust på den vinst man eventuellt får under de närmsta fem åren. Så därför kan det vara bra att deklarera även förlust.

Eller så uppfattade jag det. Krångligt som fan!

Behöver inte oroa mig så mycket mer just nu i alla fall.

2 kommentarer:

Rossa sa...

har du gjort många halsband nu så du kan skicka till butiker? :)

.... sa...

haha, nej, det går långsamt, men så fort uppsatsen är klar så blir det full speed!

Att sälja till affärer kan dock sluta med att man går back...haha... Skulle ju iofs vara bra reklam...