söndag 4 april 2010

Jo...

Det som hände var att en butik hörde av sig och ville bli återförsäljare av mina grejer. Men jag vet inte... Känns lite jobbigt av olika anledningar:

1. Hinner inte göra så mycket att jag skulle tjäna på det.
2. Skulle inte tjäna ett skvatt eftersom priset till butik är MYCKET under det pris jag begär för sakerna i min webshop. Jag har tur om jag ens kan betala materialkostnaden med det jag tjänar.

Men jag får se. Det finns helt klart vissa saker som går bättre hem i Sverige än resten av världen. Nu först börjar Svedala blir intresserade av cupcakes, till exempel. Om jag postar sådana på Etsy känns de passé som fan och jävligt 2006.

Nu har jag iaf byggt upp ett litet lager för april. Nu ska jag koncentrera mig fullt ut på uppsatsen så att skiten blir klar någon gång. Spenderade gårdagskvällen med att radera en hel A4 onödigt ordbajs. :C

4 kommentarer:

Maria sa...

Wow!!!! Shit va häftigt!!! Omg!!! Puh! *andas* Sådär, nu har jag lugnat ner mig. Men alltså, riktigt kul att en butik hört av sig! Det är ju dels ett kvitto på att dina grejer är fantastiskt fina och ett sätt att få folk/kunder få upp ögonen för dig! Är det en webbutik eller en fysisk affär? Förstår att det kan vara mkt att ta in och en hel del att tänka över, men jag i min okunskap säger GO FOR IT!!! Sjukt kul att uppsatsen är så effektiv! Om du behöver nån som korrläser eller att bolla med i allmänhet ställer jag mer än gärna upp! Nu ska jag fortsätta skriva på en tråkig uppsats och en dikt. Först ska jag bara äta upp frukosten. Eh ja. Kraaaaaaaaam!!!!

Rossa sa...

Va kul Madde, den dör med priset kan du ju alltid diskutera med de om :-)

.... sa...

Det är en webbutik, så man tjänar nog lite mer än om man skulle sälja i en fysisk butik. Inga lokalhyror att lägga in i priset ;)

Ska försöka räkna ut lite och skit och sen klura ut om jag måste starta ett företag för att det ska vara lagligt...hm! Rossa, vet du nåt om det här? haha :D

Rossa sa...

Du behöver inte starta ett aktieföretag men du måste vara ett eget företagare för att det ska blir lagligt och du måste kunna redovisa det också.