fredag 16 april 2010

Hahaha

Fyfan vilket rikspucko jag är. Skulle försöka räkna ut momsen på de saker jag fått beställning på från butiken och det gick ungefär såhär:

200 kronor. 25%. Ööööh. 200/10 blir? Eller vadfan? 200/100x25?!

Eller vänta. 25 av 100 är ju 1/4. Doh. 25% av 200 blir 50 spänn.

Åååh...Jävla staten. Jag kommer fan inte tjäna ett jävla skiiiiit. Tur för mig att jag sparat nästan alla kvitton. Nästa maj ska vi dra av moms så in i helvete! I want my money bitches! Alternativt ska jag se till att bli sjukskriven skitmycket när jag väl börjar jobba på riktigt så att jag får tillbaka mina pengar i from av bidrag! HAHAAA!!!!!!!!!!!!!!!!

ELLER. Och håll i er det här är skitsmart (Ungefär lika smart som att ta extra mycket saltpåsar/servetter på Donken för att få valuta för pengarna): Jag kan börja nöjesröntga min skoliosrygg! Det är seriöst bara att klaga lite så kommer de att kolla upp den var 3:e månad!

Att starta företag är nog inte så jävla bra just nu, det skulle krångla till allt 100x mer. Då kan man ju inte dra av allt man köpt heller utan måste börja räkna tillgångar och skit. Får se till att hålla mig under total inkomst på 17 000 om året, annars måste jag väl börja betala skitmycket skatt ovanpå allt. God damnit.

Inga kommentarer: