onsdag 10 september 2008

Jag har funderat.

Och jag har funderat, på samma sak sedan 2001. Nu har jag börjat reka ordentligt och gjort en hel del efterforskningar. Om viljan håller i sig tills jag avslutat mina studier kan det mycket väl hända att jag drar från Sverige ett tag.

Jag pratar om att ta anställning på ett kryssningsfartyg. Jag är helt seriös också. Skulle vara så oerhört roligt att göra något radikalt, bara sticka ifrån allt i nåt år och uppleva något helt nytt, se världen och rusta upp sin engelska... Jag tror man skulle växa som människa något helt enormt.

Sen är det väl bäst att passa på också innan man har något som binder en hemma. Bäst att ta tillfället i akt när man är ung och fri att göra som man vill. Sen har jag också ett stort behov av att skaffa mig ett intressant liv, något som man kan prata om resten av livet och verkligen känna sig stolt över.

Om jag drar till sjöss en vacker dag ska jag se till att även skapa en intressant blogg. Bäst att köpa ny kamera tills dess. Då jävlar ska det bli solnedgångsbilder-och-poetiska-funderingar-samt-sentimentala-kärleksförklaringar-till-hemlandet-orgier varje dag.

Förresten fick jag alldeles nyligen reda på att pappa var toknära att bli sjöman på 60-talet. Det tyckte jag var lite coolt.

Inga kommentarer: