fredag 29 februari 2008

1998

Idag har jag varit sådär nostalgisk. Tittat på lite skolfoton och förfasats över hur jag såg ut (Och nej, jag tror inte att jag skulle se så mycket bättre ut idag om jag fick chansen att ta om dem). Korten från högstadiet är dock skrämmande, man ändrades så sjukt mycket under dom tre åren. Kom på att jag inte tog några kort på lägret på Ängsö i sjuan. Jättesynd. Fick lite ångest när jag tänkte tillbaka på hur man tyckte det var läskigt att det bara var 10 år kvar till 23 när man fyllde tretton. Nu är det 4 månader. KUL! :(

Fan. Jag är INTE redo att fylla 23. Var tog min ungdom vägen? Känns som om jag har missat något. Var har jag hållit hus egentligen?

Fast, tja... Jag tror nog att jag mognat lite ändå. Jag kan till exempel glädjas åt andras framgång numera. Jag har verkligen insett det bara den senaste månaden, jag blir helt till mig för tusan! Jag skulle helst bara vilja lägga mig i en hög med mina vänner och gråta kollektivt över livet fram- och motgångar. Håller jag på att bli överkänslig? :D

Hur som helst tror att 2008 kommer att bli ett skitbra år av flera anledningar. Jag vet inte riktigt vad det är men jag tycker mig känna av att något sjukt bra är på väg att hända.

(... Och i december kommer jag troligen förbanna hela året som det värsta någonsin. Sån tur som jag brukar ha.)

Inga kommentarer: