torsdag 15 november 2007

Student? Absolut inte! Eller?

Igår köpte jag mig en riktigt fräsig mask på buttericks. Utanför butiken stod några personer och höll på med någon slags undersökning om, ja, jag vet faktiskt inte, jag hörde inte vad personen som stannade mig sa. Det jag hörde var att utfrågningen skulle ta tio minuter och att man skulle få en tialott för besväret. Eftersom jag hade med mig min kasse med skolans logga på sa personen glatt att "Ja, och du som är student kan ju ha nytta av en tialott!"

Kommentaren gjorde att jag helt plötsligt insåg att jag kan kalla mig för student. Jag tror att hela min nuvarande situation gick upp för mig just i det ögonblicket. Jag har aldrig riktigt kunna ta till mig att jag studerar på ett universitet. Det är kanske därför jag hela tiden känner att jag lever på gränsen till total panik. Jag hör inte hemma i studentlivet och när som helst kommer jag bli utsparkad från skolan när de inser att jag är en stor idiot som inte kan ett skit. Det är ganska jobbigt att tänka såhär. Jag stannade inte på undersökningen, jag blev för upprörd! (hehe)

Men iaf! Tillbaka till masken. Åh, it eez wunderfoool! Den är av vad jag skulle kalla venetiansk form och prydd med svart spets. Jag köpte lite svarta paljetter som jag tänkte applicera för att stärka dess fräsighet. Nu hoppas jag bara att jag hittar någon som jag kan gå med på burlesk, och jag hoppas också att jag kommer in på klubben. Tidigare erfarenhet säger mig att jag inte lär komma in om jag inte har åldern inne först. Jag är ju inte direkt någon som av ren snygghet kan glida in och förbi regler.

På tal om snygghet så blev jag lite paranoid igår av den där utfrågaren utanför buttericks. Under hela vårt samtal (varade runt 10 sekunder) råstirrade han på min överläpp, eller om det var mina näsborrar. Jag fattar inte, eeeh? Det hela gjorde mig lätt panikslagen och jag var tvungen att sticka in lite snabbt på Åhléns för att kontrollera i en spegel att inget oönskat snor/slem/dregel/dylikt återfanns i området. Jag hittade inget.

Inga kommentarer: