onsdag 21 november 2007

Godkänd!

Tror jag. Jag har nu spenderat hela dagen med att logga in och logga ut på min sida på universitetet för att se om provresultatet skulle komma in. Alldeles nu såg jag att jag helt plötsligt hade 45 poäng istället för 37,5 poäng som jag hade för en liten stund sedan. Det kan bara betyda att jag lyckats bli godkänd på provet och fått mina 7,5 poäng. Jag kan nu fortsätta leva på lånad tid i ytterligare några veckor. Skönt.

Jag försöker verkligen plugga inför 1800-talsprovet som är om exakt två veckor, men det går oerhört segt. Jag mår illa bara jag ser Goyas målningar (fast de är väldigt fascinerande) och jag har aldrig varit ett fan av målningar som ser ut som något jag själv åstadkommit. Visst, färgkluttar kan ju ha ett estetiskt värde, men jag orkar bara inte analysera skiten och hålla på och se meningar i varje liten nyans.

Inga kommentarer: