fredag 9 november 2007

Idag...

... Köpte jag ett par helschyssta strumpor på H&M. Jag såg även en liten rest av Cavallikollektionen hängandes på herravdelningen. Inget spännande.

Jag skolkade från skolan idag. Kändes inte helt värt att åka 20 mil med tåg bara för att vara med på en diskussion om impressionism i en timme. Det kan de ha för sig själva, those bitches. Imorgon är det omprov på första delmomentet, antik - medeltid. Tur att jag blev godkänd. Jag hade SÅ inte klarat omprovet. Jag har typ släppt allt jag lärde mig till det första provet. Fast det låtsas jag inte om, jag kommer fortsätta kommentera alla kyrkor jag ser; "Åh, titta där, baltiskt tegelgotik med vita blinderingar och strävbågar, och titta där, ett tympanonfält med en majestas domini i en mandorla, ser ni evangelistsymbolerna?!!!!" :

Jag har läst hälften av böckerna om Gustav III nu. De är faktiskt inte ens tråkiga. Om jag hade varit någon slags slavarbetare (jag hade säkert blivit hovnarr) på slottet under den där tiden hade jag troligtvis fått springa gatlopp flera gånger i veckan eftersom jag skulle garvat ihjäl mig åt alla konstiga ceremonier och stroppiga människor med peruk XD

Inga kommentarer: