fredag 2 november 2007

Helvetesfanskit

Okej, jag tror jag failade som FAN på provet idag.

Dagen började inte något vidare. Jag tvingades ta 06.53 tåget eftersom vi började 09.00 (Nej, jag orkar inte ta ett senare tåg eftersom det brukar vara knökfullt av pendlare och annat löst folk)

Väl framme i Stockholm var jag tvungen att gå på toaletten inne på centralen. Väljer den toalett som är ledig och DEN ÄR HELT NEDSPRUTAD MED BLOD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! VA I HELVETE!!!! Någon hade tydligen blödit näsblod, eller blivit mördad därinne.

Jaja, jag hittade en annan ledig toa och kom så småningom på tunnelbanan. Jag ställde mig vid dörren och försökte se lite nonchalant tuff ut som vanligt. Jag vet inte hur det gick till, men på något sätt lyckades jag försvinna in i mina egna tankar helt och missade stationen. Tur att jag bara hann och åka en extra station och att det är så enkelt att åka tillbaka.

Provet gick åt skogen. Jag tror faktiskt inte att jag ens blir på gränsen till godkänd. Det sjuka är att jag skriver skitmycket fast jag inte kan något. Jag tror det är en reflex av något slag, för att dölja att jag i själva verket är helt pantad. När jag kom till att beskriva Gripsholm så började det bra men sen spårade jag ur och bestämde mig för att inkludera informationen om att deras samlingar även begåvats med norra Europas fulaste uppstoppade lejon. Jag missade även att svara på vad en Atlant är för något, naturligtvis är det den manliga motsvarigheten till en Karyatid.

Från det ena till det andra, jag har köpt två böcker om Gustav III nu. Jag planerar bli en självutnämnd expert inom området, en riktigt såndär dryg jävel som drar paralleller mellan nutid och dåtid hela tiden. När jag stod i fredagsträngseln hem på tunnelbanan kunde jag inte låta bli att fundera på hur det skulle sett ut i vagnen om folk fortfarande klädde sig som på 1700-talet. Jobbigt. XD

Jag såg även att klubben Å2 ska ordna burlesquekvällar framöver. Jag MÅSTE gå!!! Jag tror jag ska gå till typ buttericks och köpa mig en riktigt snygg mask nästa vecka. Kanske ett par svarta långhandskar också. Fatta va skoj, man kommer inte in om man inte är utklädd! Teaterapan inom mig jublar :D

Inga kommentarer: