fredag 13 april 2012

Rose hip seed oil

Nu jävlar people, nu har jag börjat bli riktigt avancerad i min ekologiska hudvård! Efter att ha kunnat konstatera att kokosfett funkar sådär i ansiktet har jag nu införskaffat nyponrosolja, eller rose hip seed oil.

Det finns ju självklart inget vettig butik inom Sverige som säljer det och om det nu gör det så får man slänga ut 300-400 kronor på skiten. Jag hittade en grossist i England där totalpriset med porto och allt blev 97 spänn! Tjohej!

Ännu mer tjohej är att det funkar riktigt bra hittills. Har använt det i två dagar och huden har fått en slags lyster och är riktigt slät! Det ska tydligen även vara naturlig anti-aging i den, om man nu tror på sånt.

Jag kan nog behöva lite anti-aging. Speciellt i håret. Jag börjar bli gråhårig runt hela huvudet nu :C Men nej, jag tänker INTE färga det. Inte än iaf. Jag spar det till min 40-årskris så att jag har något att göra då också. Tror inte heller att färg fäster något bra när håret inte är schampotvättat... Däremot är jag återigen lite sugen på att ljusa upp håret. Men jag törs inte.

En annan rolig sak är att jag faktiskt lärt mig göra några armhävningar! Jag måste nu bara komma över min skräck inför att träna inför andra människor så kan jag börja på friskis med hedern i behåll!

2 kommentarer:

Rossa sa...

Bra tips, här har du tips från mig; Blanda salt o vatten, spraya på håret och woaps!! håller ditt hår i den form som du vill ha =P...

.... sa...

ska jag testa!!