torsdag 5 april 2012

MOTHERFUCKERS

VAD FAAAAN!!!

Nu har det hänt igen - Jag blev ikväll försatt i en situation där jag blev idiotförklarad på grund av andras misstag.

Allt började med att jag gjorde misstaget att tacka Ja till att jobba mellan 21-22. Tydligen skulle jag plocka upp efter någon fest som slutade 21.

När jag kommer till platsen så märker jag att bandet fortfarande spelar. "Hmm.. Konstigt!" tänkte jag. "Men de drar nog snart!"

Jo. Tjenare! Tydligen höll de bara på att repa inför festen som skulle BÖRJA 22.00 och sluta 01.00.

Det sista fick jag inte höra innan jag var på väg ut med min jävla städvagn och någon Carl-Jan-liknande gubbe som luktade sprit kom ifatt mig.

Men jag skulle ju jobba till ett och "Mingla runt lite trevligt" och städa upp om någon spillde något! Då hade jag ju fattat helt fel! OJOJOJ!!!!

När jag informerade att jag faktiskt bara skulle vara där till tio lade Carl-Jan hela ansvaret på mig att hitta någon annan som kunde ta över. JAAAHAA. KUL!!!

Jag blev alltså tvungen att ringa städledaren som övertygade att det bara var mellan 21-22. Då fick jag en annan partyfixare att ringa henne och jag drog fort som fan innan något kom på att JAG skulle bli tvingad att stanna. Jo, de försökte få mig att göra det, men jag sa att jag hade ett "annat jobb" och sköta också. Seriöst, städa på natten? SCREW THAT.

Och jag ska tala om VARFÖR de kunde skruva det!

Festen var egentligen en efterfest till invigningen av nya bion här i stan. Vill ni veta hur folk såg ut som började droppa in medan jag var kvar? Det var Oscars-nivå. Folk hade alltså varit hos frissan 3 timmar innan, hade långa galaklänningar och smokings. VEM FAAAAN trodde att JAG (och verkligen JAG av alla) skulle, med hedern i behåll, kunna "mingla runt och vara trevlig" inför folk som var uppklädda till tänderna när jag själv såg ut som en levande sophög? Till och med serveringspersonalen var finklädda!!!

Min städoutfit består av gamla gympadojjor som jag limmat ihop med superlim, röd äcklig t-shirt som jag brukar torka av skurmedel på - och som strössel på the cupcake och nastyness; mina gamla gympabyxor från -99.

Alltså, jag har problem att gå in på vanliga kontor med de här kläderna. Jag ser ut som en en uteliggare och känner nästan att jag måste börja prata om Holländskt 1600-talsmåleri och camera obscura för att kompensera skiten.

Här ville de alltså att jag skulle gå runt med en jävla gigantiskt städvagn bland 500 galaklädda människor som äter snittar och "vara lite trevlig" medan jag bar de här trasorna?

Med risk för att låta som en jävla översittare: Jag är inte värd den förnedringen.

Och vad fan är det för slags administration städföretaget har egentligen? Bara senaste två veckorna har en rad incidenter inträffat där jag som städare fått ut för allt:

- Jag har fått fel kod eller ingen kod alls till 3 dörrar.
- "Glömde" informera mig om ett städjobb helt (Oj hoppsan där skulle du ju städat IGÅR! Tjohej tjohopp!)
- Skickade mig till et företag som inte alls beställt någon städning. Även här var det jag som fick äran att se ut som en jubelidiot. Tog ut lön ändå för det i rena ilskan. Skrev även upp 7 mil extra i milersättning. HAHAAAA!!!
- Fick ett mejl idag med en påminnelse att jag inte skulle städa på lördag. Jo, men det var ju första gången jag hörde det så tack för påminnelsen i alla fall! Konstigt att jag inte fick reda på det när jag dök upp på jobbet.
- Oladdade städmaskiner när man ska städa. Tack så mycket. Själv är jag supernojjig att jag ska glömma bort att sätta maskiner på laddning.

:C

1 kommentar:

Rrr sa...

Me know, de glömde tala om för mig också ett ställe måste städas, men det skiter jag i för det är deras uppgift...Jag ska ju till thailand på måndag ingen har sagt att jag ska lämna nycklar och vet du vad? jag skiiiiter i om de inte säger något, de få lära sig att komma ihåg bättre...moahaha