tisdag 3 januari 2012

Billigt är bäst

Ett av mina största intressen här i världen är att försöka snåla så mycket som det bara går utan att det slår om till dumsnålhet. Jag är alltid ute efter kap på sådant jag behöver.

Idag köpte jag inslagningspapper på julrean för 2.48. Och naturligvis var jag smart och tog det enfärgade så att det kan användas året om. Ett rejält fynd som jag ska använda både till mina smycken och presenter!

Om man saknar något julpynt ska man definitivt checka reorna efter jul... Julbelysningen på Rusta som tidigare legat runt hundralappen slumpas bort för en femma! :O

När vi ändå är inne på julbelysning så ska jag visa något jag gjorde (efter en idé jag såg på någon blogg) och med hjälp av ljusmanchetter och en ljusslinga jag fyndade på rea (den kostade också fem kronor) för några år sedan. Ljusslingor är asmysigt och passar utmärkt att användas året om. Ljusmanchetterna var halvtrasiga och för tacky för att användas och de låg mest och skräpade i en byrålåda.

Vårslinga :D

Photobucket

Kan också meddela att jag kommit in på en av distanskurserna (vafan? har de svårt att bestämma sig?), fått helgjobb en tid framöver och faktiskt börjat få ihop mina blogginlägg till nya bloggen (fast det lär ta ett tag till)! :D

2 kommentarer:

Maria sa...

Coolt att du alltid hittar på ny fina saker att göra Sweet, låter som om du har flyt nu! Fan va kul!!!!! So happy for you:D

Kram!

.... sa...

Innovation och fattigdom går hand i hand.. :|

Ja, nu flyter det på bra! Bara en tidsfråga innan något går snett. Som vanligt ;D