torsdag 22 januari 2009

Men vad tusan?

Jag har stött ihop med en hel del oskönt folk i veckan. I måndags, en från högstadiet, jag har aldrig pratat någon längre tid med henne men den uppfattningen av henne jag har säger mig att hon är ett riktigt uppblåst pucko. Hon går nu på SU. Även en från min gymnasieklass uppenbarade sig i korridoren på SU, hon såg mig dock inte...

Jä. Sen var jag på banken i tisdags och skulle sätta in pengar på en kompis konto eftersom jag var skyldig honom pengar. Nästa gång ska jag ta reda på vad kompisen heter i efternamn. Man känner sig faktiskt som en knarkare alternativt något annant skumt när man ger pengar till folk man bara kan förnamnet på. Det hela späddes ju såklart på av att kassörskan kläckte ur sig ett misstänksamt "Ja, det är ju alltid bra att veta fullständigt namn på folk man ska ge pengar"
... Eller hon kanske trodde jag var på väg att bli lurad av en blocketförsäljare eller nåt... Skulle fan ha skrivit "För sexuella tjänster", "Mord" eller "Knarkpengar" i inforutan. Fast det hade säkert inte kompisen fattat. Han är lite naiv ibland.

Efter banken gick jag till affären eftersom jag fick ett våldsamt sug efter Frödinge Operatårta. Då stötte jag ihop med en människa som jag typ hatar lite. OCH HAN FÖRSÖKTE PRATA MED MIG!!!!!!!!!!!! VAD FAN!!!!!!!????

Ja, det är heeeeelt okej att ignorera mig i två månader och inte säga ett skit och sen anstränga sig för att föra en konversation nu när vi inte har något att göra med varandra längre?

Jag hade faktiskt god lust att slänga tårtan i huvudet på honom och skrika ut alla mina aggressioner, men det gjorde jag inte. Jag ville ju inte ställa till med en scen mitt bland pensionärerna inne på ICA.

Äh. Det är bäst jag håller mig inne i fortsättningen.

Inga kommentarer: