torsdag 22 januari 2009

För mycket..?

Jo, det är såhär att ibland blir jag hemskt uttråkad, och då händer det ofta att jag börjar rensa och sortera mina ägodelar. Jag tror det handlar om någon stressrelaterad psykiskt störning. Idag har jag organiserat om mitt linneskåp där jag förvarar accesoarer.


Det här är det mesta av mina väskor. Fattas kanske fem. Runt 40 stycken på bilden. Hm. Man får ett helt annant perspektiv på saker och ting när man ser allt samtidigt. Roligast är ändå att jag kanske använder två- tre stycken av dessa regelbundet. Många har jag aldrig haft och en del är så mycket 2003 att jag nästan spyr, men behåller dem av nostalgiska skäl.



Dessa två är mina favoriter. Första är mormors gamla och inhandlad på 50-talet. Kan mycket väl vara den snyggaste väskan jag någonsin sett. Den andra är en liten resväska som mamma köpte på 60-talet. Ser lite lagom mystisk och vintage ut. Vet dock inte riktigt när det är motiverat att använda den. Är inte direkt praktisk som resväska längre och den är alldeles för stor för att använda till vardags. I-landsproblem!!!!




Japp, sen är det det här problemet med mig och sjalar/scarfs. Jag använder aldrig scarfs, men ändå har jag sjukt många. Varför?!


Inga kommentarer: