lördag 24 januari 2009

Favoritlåtar.

Jag håller på att sammanställa en låtlista över mina absoluta favoritlåtar. Jag kan dock bara komma på två solklara än så länge. Queen - Radio Ga Ga och The Who - Baba O'Riley.

Men de känns lite söndertjatade för min del. Dessa två drar jag fan alltid upp när det är dags att youtubea på fetser och dylikt. Fast de har varit till min fördel hitills, en del människor blir sjukt impade av dessa två. Resten börjar tjata om att man ska spela Fredde Le Graaaande istället, och sådana människor är tråkiga.

Lite sjukt att favoriterna är från en tid då man själv inte ens fanns. Känns på något sätt som att man lurar sig själv att låtar som är äldre än en själv är mer accepterade att ha som favoriter. De känns mer kulturella på nåt sätt. Eller så måste man ha lyssnat länge på dem för att de ska uppnå absolut-favorit-status. I detta fall kan jag faktiskt inte komma ihåg när jag hörde dem första gången, känns som om de alltid funnits hos mig.

ELLER så är det nog så att man helt enkelt gjorde bättre musik förr.

Inga kommentarer: