tisdag 4 december 2007

Alltså.

Nu har jag läst om 1800-talets konst och arkitektur dygnet runt i en jävla vecka. Ändå kan jag inte komma ihåg vem som byggt vad, vem som var med i vilken koloni...osv osv osv!!!!

Mina erfarenheter säger mig dock att det lär komma i alla fall en fråga som lyder ungefär såhär:

"Vem byggde Helgessons speceriaffär i Sveg 1857? Vem skapade dess fasad? Redogör för material, stilmässiga detaljer, alternativa byggherrar och troliga samtalsämnen för arbetarna under lunchrasten den 13 juni. Svara så koncist och kort som möjligt."

Det hela blir ju inte bättre av att det är TVÅ prov imorgon. Teori också. Eeew. Så tråkigt. Jag vill verkligen inte läsa ännu en bok skriven av radikalfeminister som ser varje målning innehållandes en kvinna som sexistisk. Kan vi inte bara njuta av en tavlas estetiska värde någon gång istället för att läsa in en massa betydelser och överanalysera ALLT?

Inga kommentarer: